13 Şubat 2012 Pazartesi

PATATESLİ KEK


Malzemeler
6 adet patates (Ben 2 kase rendelenmiş soğuk patates ekledim)
3 orta boy soğan (Rondodan geçmiş 2 yemek kaşığı kadar kevgirde suyunu süzdürün)
2 yumurta
2,5-3 su bardağı un (ben 3,5-4 su bardağı un ekledim)
1 su bardağı yoğurt
100 gr kaşar peyniri (Ben üzerine piştikten sonra beyaz peynir ekledim)
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım demet maydanoz (Ben eklemedim)
1 diş sarmısak (2 diş sarmısak koydum belli bile değildi)
1 adet kabartma tozu
Tuz, (1,5 tatlı kaşığı koydum az geldi 2 talı kaşığını kaldırır)
Karabiber (1 çaykaşığı ekledim)


Yapılışı


* Rendelenmiş patatesleri + soğan, sarmısak ve maydanozu robottan geçir güzelce  karıştırın..


* Büyük bir kapta yumurtalaraı çırpın + sıvıyağ + yoğurt + un + tuz + karabiber + kabartma tozu hepsini karıştırın..


* Patatesli soğanlı karışımı kaba dökün ve iyice harmanlayın. 


* Kelepçeli kek kalıbını yağlayın 170 derece ıstılmış fırında 45 dakika kadar pişirin kürdanla kontrol edin..


* Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder